Seriespel HÖST

Nu är anmälan öppen!

LIBRO PADELFÖRENING BJUDER IN TILL SERIESPEL HÖSTEN 2023

Gillar du föreningsliv och vill stödja Libro Padelförening? Tilltalas du av tanken att tillhöra en padelklubb som vill utbilda ungdomar och sätta Uppsala på padelkartan? Välj att spela ditt seriespel hos oss så kan du samtidigt utveckla ditt eget spel.

Oavsett om du är ny till padel, spelat ett tag och behöver ta dig ur komfortzonen med dina vanliga motståndare eller om du är en padelstjärna och vill mäta din styrka med Uppsalas bästa spelare så har vi en division för dig.

Allt överskott från seriespelet kommer oavkortat gå till att subventionera verksamheten för barn och ungdomar.

MATCHITV – STUDIO

Libro Padel har kameror på alla banor och kommer livesända från utvalda matcher med kommentatorer och scoreboard så alla kan följa vårt seriespel. Vi kommer sända från alla divisioner och inte bara den högsta i respektive klass. Som par har man alltid möjlighet att tacka nej till att vara med i livesändning.

Ni kan också streama alla era seriematcher så familj, vänner och bekanta kan följa er framfart på banan.

Korta fakta – Seriespelet:

• Planerad start omg 1 hösten 2023 är 3/4 september.
  • Matchtid 90 min i alla divisioner.
  • Varje division har 8 lag.
  • Alla möter alla i samma division, dvs 7 matcher per omgång.
  • Tre klasser, Öppen, Dam och Mixed.
  • Matchdag: Alla divisioner utom mixed kommer ha matcher på söndagar och måndagar. Mixed och ev Dam spelar enbart söndagar
  • Om du som Mixed eller Damlag vill spela i Öppen klass skriver du det i fältet ”Övrigt”
  • Extratider att byta till tillhandahålles.
  • Byte av matchtid görs av spelarna själva på Backhandsmash.
  • 1 match per vecka.
  • Som par administrerar man sina matcher på egen hand via Backhandsmash.
  • Vid förhinder får paret på egen hand ta in en reservspelare som bör vara från samma eller lägre division.

Vi kommer försöka placera nya lag på ”lämplig” plats, dvs i en division med jämbördiga spelare. Var därför noga med att ange er spelstyrka i anmälan. Vi förbehåller oss rätten att be er komma och provspela inför seriestarten. Självklart utan kostnad.

Gruppspelet administreras på Backhandsmash.se, varje par/person erhåller ett eget användarkonto. Här kan ni spelare se de andra parens kontaktuppgifter, byta speltider sinsemellan, friställa ej använda banor, se spelschema, rapportera resultat och analysera statistik.

Efter varje omgång flyttas de två första upp, och lag på 7:e och 8:e plats flyttas ner en division. Inledningsvis kan avvikelser förekomma beroende på om nya lag anmäler sig eller hoppar av inför nästa omgång. Vi ber er också ha överseende med att fler lag kan komma att flyttas för att skapa så jämna divisioner som möjligt.

Avgift per omgång:

Vid fulla serier kostar en omgång 1100 kr/spelare.
Anmälan betalas via faktura som administreras av föreningen.

HUVUDPARTNER

Edsbrogatan 1 G